Dapatkan di Minda Taqwa Enterprise D 109 Kg Paloh Sg Kiat 20050 K Trg h/p 013 9835318

Monday, December 3, 2007

AWAS KELEMAHAN minda bawah sedar anda!

Walaupun telah diketahui bahawa minda bawah sedar ( sub conscius mind) adalah suatu alat diri manusia yang amat canggih yang dibekalkan oleh Allah pada manusia tetapi minda bawah sedar ( sub conscius mind) mempunyai satu kelemahan yang mana kelemahan ini digunakan oleh musuh utama anda untuk setiap saat membuat serangan bertubi-tubi . Apakah kelemahan minda bawah sedar ( sub conscius mind)? Kelemahannya ialah minda bawah sedar ( sub conscius mind) adalah merupakan hamba yang tidak pernah ingkar. Dia adalah bersikap ’YES MAN’ atau Pak Sanggup.
Apa sahaja perisian atau maklumat yang dihantar dan diterima oleh minda bawah sedar ( sub conscius mind) semuanya adalah betul samada sesuatu maklumat itu bersifat positif atau negatif. Apa sahaja arahan yang diterima akan dilaksanakan sehingga mengerakkan diri anda hingga pada tahap sel-sel dan setiap organ pada tubuh pada anda akan menerima kesannya.
Oleh sebab itulah pada setiap saat yang berlalu dimanfaatkan oleh SYAITAN untuk memasukkan bisikan-bisikan kerana SYAITAN telahpun maklum akan kehebatan yang ada pada minda bawah sedar ( sub conscius mind)..dan ia menjana pula tenaga nafsu yang ada dalam tubuh manusia.
Apakah kekutan anda untuk melawan musuh yang amat berkuasa ini (dengan izin Allah)? Inilah sebab mengapa ramai yang mudah ditakluk atau dikalahkan oleh Syaitan sehingga ramai yang ingkar pada Allah. Ingat . Allah telah berfirman ” Diciptakan manusia itu sebaik-baik kejadian”( Surah Tin : 1-3)
Ia sehebat-hebat kuasa Syaitan , anda lagi hebat seperti yang dimaklumkan.
Allah telah membekalkan senjata yang amat ampuh untuk anda. Iaitu ” Senjata orang mukmin ialah doa”
Doa yang utama adalah terletak di dalam SOLAT. Kekuatan SOLAT pila ialah pada KHUSYUK iaitu perlu fokus (concentrate) Khusyuk adalah dijana melalui janakuasa yang hebat iaitu HATI! Maka hati yang penuh dengan sifat mahmudah
(terpuji ) adalah jiwa yang hebat.
Inilah baru menepati seperti firman Allah yang bermaksud ” Sesungguhnya solat itu dapat mencegah dari kemungkaran”
Dalam kehidupan seharian juga anda dibekalkan doa harian seperti doa makan , doa hendak keluar rumah, doa masuk tandas dan sebagainya. Syaitan berada di mana-mana hatta di dalam salur darah anda untuk sentiasa mencari peluang untuk menyerang anda dari pelbagai sudut. Maka dengan bacaan-bacaan doa sahaja yang akan menewaskan serangan SYAITAN.


Koleksi Template by MyP4U dot via dot my Powered by Solehpolysas