Dapatkan di Minda Taqwa Enterprise D 109 Kg Paloh Sg Kiat 20050 K Trg h/p 013 9835318

Friday, December 7, 2007

BAGAIMANA CARA SUPAYA SEMUA ORANG SUKA PADA ANDA


BAGAIMANA CARA UNTUK MEMBUATKAN ORANG SUKA KEPADA ANDA?


7 PERKARA UNTUK MEMBUATKAN SEMUA ORANG SUKA KEPADA ANDA

1. Berikan perhatian yang ikhlas kepada orang lain. HUKUM ECHO iaitu seperti apabila kita laungkan di dalam sebuah gua ” AKU SUKA PADAMU” Kemudian anda akan dengar gema yang berulangkali yang menyatakan AKU SUKA PADAMU>>>AKU SUKA PADAMU......Begitulah prinsip yang sama anda akan perolehi bila dengan ikhlas anda memuji orang lain.

2. Tersenyumlah - Orang lain sebenarnya adalah CERMIN bagi anda. HUKUM CERMIN adalah apa yang anda suka orang lain lakukan pada anda, lakukanlah perkara tersebut kepada mereka. Senyumlah , nescaya mereka juga akan tersenyum pada anda. Bila ada perasaan benci dalam diri anda, orang yang akan anda temui di sekeliling anda pasti orang yang tidak akan menyukai diri anda. Ini suatu keadaan telepatik di mana anda telah melahirkan satu tenaga gelombang yang dijanakan oleh hati anda kepada minda sedar dan kemudian menuju kepada minda bawah sedar. Jika tenaga ini positif, anda akan menarik pesekitaran yang positif dan begitulah sebaliknya. Pilihan di tangan anda!

3. Sebut nama seseorang. Alunan irama yang paling indah dan merdu ialah apababila seseorang itu disebut namanya. Oleh itu , apabila berbual dengan seseorang selalu-selalulah menyebut namanya... nescaya anda akan disukai.

4. Jadilah pendengar yang baik - seseorang memang suka menceritakan tentang dirinya, pendapat dan pandangannya, rintihan dan keluh kesahnya dan pelbagai lagi. Jadi apa yang perlu anda lakukan ialah pinjamkan telinga anda mendengar dengan penuherhatian dan minat yang mendalam. Kesannya ialah mereka akan mengikuti apa yang anda akan perkatakan nanti.

5. Berceritalah pada apa yang disukai dan diminat oleh seseorang. Apabila seseorang merasakan mempunyai minat yang sama mereka secara tak langsung akan berminat dengan anda. Walaupun orang yang baru anda kenali, mereka akan mudah berasa mesra dengan anda seolah-olah anda kawan rapat mereka. Jangan terkejut jika mereka dengan mudah mencurahkan hal peribadinya!kerana mereka menaruh kepercayaan pada anda. Tapi jangan sesekali anda mengambil kesempatan.

6. Buatlah seseorang berasa penting dan dihargai- sememangnya tiap-tiap orang adalah unik dan istimewa. Mereka ada kelebihan masing-masing. Jadi jangan sesekali memperlekehkan orang lain . Jadikanlah mereka orang PENTING!

7. Jangan sesekali anda bercakap besar. Seseorang nanti akan berpura-pura suka pada anda dan lama kelamaan anda akan dipinggirkan.

6 comments:

  1. tips yg baik dan senang difahami...terima kasih daun keladi...

    ReplyDelete
  2. terima kasih waliz. dlm diri u dah ada tips yang i published .just my instinct!

    ReplyDelete
  3. hahaha..sebenarnya memang i nak cakap tadi..tp nanti cakap besar pulak..since u already told me this..i must admit it...YESSS...tima kacih amiey..pandai betul baca orang...takuuut..

    ReplyDelete
  4. betu la tu...baru nak cakap tadi..apasal td dah komen tp tak keluar yek...

    ReplyDelete
  5. WALIZ, amiey cuma 'contact' melalui gelombang minda dan maklumat terpancar 'receive' spt gelombang handphone. kdg2 mesej jelas kdg2 kabur. tapi i mmg tahu u ni org yg baik hati . org lain je tak tahu nak nilainya.

    ReplyDelete
  6. *org lai tak tahu nilainya*
    ni yg cedih sbb mmg kadang2 dah la x appreciate lepas tu ckp belakang pulak...isk isk isk...

    ReplyDelete


Koleksi Template by MyP4U dot via dot my Powered by Solehpolysas